‘Met Dental Plek hebben klanten een keuze’

‘Het dentale wereldje is klein’, vertelt Erik Martens lachend. ‘Onze partner Dental WaterTest, die al werkt met Dental Plek, vertelde ons over het online platform. We waren al een tijdje op zoek naar een gebruiksvriendelijke en veilige plek om digitaal gegevens met klanten uit te wisselen. Dit hebben we in Dental Plek gevonden.’

Erik is eigenaar van Buren Dental, specialist in de dentale branche, gericht op service en onderhoud van digitale röntgenapparatuur. Hiernaast richten zij zich ook op de verbetering van beeldkwaliteit. ‘We zijn een jong en dynamisch bedrijf, maar met meer dan tien jaar ervaring in de dentale branche hebben we inmiddels veel kennis opgedaan. Ik ben Buren Dental vanaf mijn slaapkamer gestart. Om beeldkwaliteit van röntgenapparatuur te kunnen meten, schafte ik een stralingsmeter aan. In die periode bleken veel klanten geen KEW dossier te hebben. Omdat ik in het bezit was van een stralingsmeter, werd ik steeds vaker gevraagd om een dossier samen te stellen. Hier ben ik niet meer mee opgehouden’, lacht Erik. ‘Inmiddels ben ik zelf opgeleid tot Coördinerend Stralingsdeskundige, waardoor alle nodige bevoegdheden in huis zijn.’

‘Heel fijn aan werken met Dental Plek is de gebruiksvriendelijkheid. Persoonsgegevens moeten met de nieuwe wetgeving veilig verstuurd worden. Hier heb je ook andere systemen voor, maar dan moet de ontvanger de digitale post binnen een half uur openen. Lukt dit niet, dan kan het opnieuw. Dit is zeer frustrerend. Met Dental Plek ontvangt men een bericht. Dubbelklikt men hierop dan wordt een code naar zijn of haar smartphone gestuurd waarmee het bericht geopend kan worden. De ontvanger kan dit op een voor hem/haar geschikt moment doen. Ditzelfde geldt voor de communicatie met klanten. Geregeld bellen wij praktijken op het moment dat medewerkers bezig zijn met patiënten. Door te communiceren via Dental Plek kunnen praktijkmedewerkers antwoorden op het moment dat het hun schikt.’

‘Vooralsnog stellen onze klanten het op prijs dat wij hun, naast een digitale versie, ook een fysiek rapport geven. Gezien het digitale tijdperk verwachten dat deze behoefte snel minder wordt. Maar, zolang dit gewenst is, blijven we dit doen. Met Dental Plek hebben klanten een keuze.’