10 juli 2018
Interview met Erika van Huigenbos, Implacom
‘Met Dental Plek kunnen we de service blijven bieden die men van ons gewend is’
‘We zitten in Garderen in een groot pand. Implacom is hier gevestigd samen met Implacademy, Periosafe Nederland en Mondzorgpraktijk Garderen. Alle bedrijven zijn op zichzelf staand, maar de dienstverleningen lopen in elkaar over. Implacom levert producten voor tandarts- en implantologie praktijken. We staan voor ‘Implanteren Zonder Zorgen’. Implacademy staat, als opleidingscentrum, voor hetzelfde, maar dan op het gebied van studeren. Tandartsen worden hier onder andere opgeleid tot implantoloog. Het mooie is dat onze cursisten voor het opdoen van praktijkervaring terecht kunnen bij Mondzorgpraktijk Garderen, een grote verwijspraktijk voor implantologie. Periosafe heeft een speekseltest op de markt gebracht die in een vroegtijdig stadium weefselafbraak constateert, nog voordat dit klinisch zichtbaar is. Wanneer iemand hier positief op test, kan er nog voordat er ernstige schade is aan het tandvlees een behandeling worden gestart om dit proces te stoppen.’
De drie bedrijven en de tandartspraktijk kunnen overal op inspringen op het gebied van implantologie. We willen onze klanten en cursisten de best mogelijke service verlenen: komt een tandarts ergens niet uit, dan sturen ze ons de casuïstiek, om mee te kunnen kijken. Heeft een cursist een vraag, dan trekt hij/zij bij ons aan de bel. Voorheen gebruikten we hiervoor WhatsApp of e-mail, maar dat kan nu natuurlijk niet meer.
Om onze klanten en cursisten de service te kunnen blijven bieden die ze van ons gewend zijn, ben ik op zoek gegaan naar een AVG-proof platform. Door Google en informatie in vakbladen kwam ik terecht bij Dental Plek. Nadat ik op de website een demo had aangevraagd werd ik gebeld door Guus Vreeswijk. De afspraak die daarop volgde heeft ons overtuigd. Onze voornaamste reden om Dental Plek in te zetten is dat onze klanten en cursisten op deze manier ‘veilig’ kennis kunnen vergaren, kennis kunnen delen en van elkaar kunnen leren. Een bijkomend voordeel is dat het mij werk uit handen heeft genomen. Voorheen kreeg ik namelijk alle vragen en casuïstiek binnen via verschillende communicatiemiddelen.
Drie weken geleden hebben we de knoop doorgehakt om ook intern alleen nog maar te communiceren via Dental Plek. Geen e-mail en WhatsApp meer! We hebben per bedrijf een groep aangemaakt. Dit gaat hartstikke goed. Nadat ik een aantal collega’s wegwijs heb gemaakt, gaat het nu perfect. Er wordt heel veel gedeeld: notulen, omzetcijfers, kwaliteitssystemen,….
Omdat Dental Plek nog een jong platform is, lopen we af en toe tegen een verbeterpunt aan. Ik heb hierover direct contact met Guus. Iedere vier weken worden er verbeteringen op Dental Plek doorgevoerd. Er zijn al een aantal dingen aangepakt die wij aangekaart hadden. Dat geeft veel vertrouwen. Het voordeel en leuke hiervan is wel dat we direct betrokken zijn en nog enigszins kunnen sturen, zodat het straks nóg prettiger werkt.’