
Bij HMCC, de specialist in telefonische diensten voor gezondheidszorg, is heldere communicatie belangrijk. Sinds 2023 gebruiken ze MedicPlek als hun centrale platform voor informatie uitwisseling en samenwerking, zowel binnen het team als met hun klanten.
In dit succesverhaal vertelt Erwin Kremers, projectleider en medewerker communicatie, hoe het platform van MedicPlek niet alleen perfect aansluit op interne communicatie, maar ook geschikt is voor de samenwerking met (externe) klanten.
Lees verder 👇
De successen op een rijtje
Waarom hebben jullie voor MedicPlek gekozen?
'We zijn MedicPlek gaan gebruiken om onze medewerkers altijd op de hoogte te houden van wat er speelt binnen de organisatie. Daarnaast wilden we met MedicPlek stimuleren dat er efficiënter wordt overlegd en samengewerkt. Wat voor ons een grote meerwaarde is, is dat ook onze klanten gebruikmaken van MedicPlek. Dat heeft de samenwerking de afgelopen jaren merkbaar verbeterd. We werken sneller samen en zijn veel transparanter richting de klant.'
Welke uitdagingen hadden jullie voordat jullie MedicPlek gebruikten?
'Voorheen stond informatie verspreid over meerdere plekken: SharePoint, e-mail, WhatsApp-groepen. We misten een centrale plek waar alles samenkomt. MedicPlek heeft dat opgelost door één overzichtelijk platform te bieden waar al onze communicatie en informatie samenkomt.'
Hoe helpt MedicPlek jullie in de dagelijkse samenwerking?
'Bij de start van elke nieuwe klant maken we direct een klantengroep aan in MedicPlek. Dat is de basis van onze samenwerking. Zodra wij onze diensten voor de klant starten, werken beide teams - ons team en het team van de klant - samen in dezelfde omgeving. Dat maakt ons werk transparanter, en we kunnen werkprocessen op dagelijkse basis sneller bijsturen.'
Wat vinden jullie medewerkers en klanten fijn aan MedicPlek?
'Wat zij met name enorm waarderen is dat we eigenlijk dagelijks met hele korte lijnen, dus niet meer met een e-mailtje of een telefoontje of op een andere manier contact krijgen, maar dat MedicPlek gewoon de centrale plek is om met elkaar te communiceren. En dat geeft gewoon een enorme boost aan de samenwerking.'
HMCC gebruikt de MedicPlek Betrokkenheidsmodule. Plan een vrijblijvende demo met één van onze experts of ontdek zelf de voordelen in de rondleiding!