Hoe HMCC interne én externe samenwerking naar een hoger tilt
Succesverhaal HMCC

Succesverhaal HMCC

Bij HMCC, de specialist in telefonische diensten voor gezondheidszorg, is heldere communicatie belangrijk. Sinds 2023 gebruiken ze MedicPlek als hun centrale platform voor informatie uitwisseling en samenwerking, zowel binnen het team als met hun klanten.


In dit succesverhaal vertelt Erwin Kremers, projectleider en medewerker communicatie, hoe het platform van MedicPlek niet alleen perfect aansluit op interne communicatie, maar ook geschikt is voor de samenwerking met (externe) klanten.

Succesverhaal HMCC

Bij HMCC, de specialist in telefonische diensten voor gezondheidszorg, is heldere communicatie belangrijk. Sinds 2023 gebruiken ze MedicPlek als hun centrale platform voor informatie uitwisseling en samenwerking, zowel binnen het team als met hun klanten.


In dit succesverhaal vertelt Erwin Kremers, projectleider en medewerker communicatie, hoe het platform van MedicPlek niet alleen perfect aansluit op interne communicatie, maar ook geschikt is voor de samenwerking met (externe) klanten.

Lees verder 👇

De successen op een rijtje

  • Eén centrale plek waar alle interne én externe communicatie samenkomt.
  • De klanten die HMCC op MedicPlek heeft aangesloten, worden actief bereikt via het platform.
  • Eén platform dat minimaal 4 communicatiekanalen (e-mail, WhatsApp, SharePoint en losse documenten) vervangt

Waarom hebben jullie voor MedicPlek gekozen?
'We zijn MedicPlek gaan gebruiken om onze medewerkers altijd op de hoogte te houden van wat er speelt binnen de organisatie. Daarnaast wilden we met MedicPlek stimuleren dat er efficiënter wordt overlegd en samengewerkt. Wat voor ons een grote meerwaarde is, is dat ook onze klanten gebruikmaken van MedicPlek. Dat heeft de samenwerking de afgelopen jaren merkbaar verbeterd. We werken sneller samen en zijn veel transparanter richting de klant.'


Welke uitdagingen hadden jullie voordat jullie MedicPlek gebruikten?
'Voorheen stond informatie verspreid over meerdere plekken: SharePoint, e-mail, WhatsApp-groepen. We misten een centrale plek waar alles samenkomt. MedicPlek heeft dat opgelost door één overzichtelijk platform te bieden waar al onze communicatie en informatie samenkomt.'


Hoe helpt MedicPlek jullie in de dagelijkse samenwerking?

'Bij de start van elke nieuwe klant maken we direct een klantengroep aan in MedicPlek. Dat is de basis van onze samenwerking. Zodra wij onze diensten voor de klant starten, werken beide teams - ons team en het team van de klant - samen in dezelfde omgeving. Dat maakt ons werk transparanter, en we kunnen werkprocessen op dagelijkse basis sneller bijsturen.'

HMCC quote

Wat vinden jullie medewerkers en klanten fijn aan MedicPlek?
'Wat zij met name enorm waarderen is dat we eigenlijk dagelijks met hele korte lijnen, dus niet meer met een e-mailtje of een telefoontje of op een andere manier contact krijgen, maar dat MedicPlek gewoon de centrale plek is om met elkaar te communiceren. En dat geeft gewoon een enorme boost aan de samenwerking.'

Ons bedrijf HMCC verzorgt telefonische diensten voor medische instellingen, zoals huisartsenpraktijken en medische klinieken. Onze medewerkers doen dit vanuit verschillende locaties in Nederland en vanuit thuis. Goede communicatie en samenwerking zijn hierbij belangrijk.


Met MedicPlek heeft ons bedrijf een platform gekregen waarin eenvoudig, snel en overzichtelijk informatie en documentatie met elkaar gedeeld kan worden. Het heeft de onderlinge betrokkenheid en transparantie binnen het bedrijf vergroot. Voor onze medewerkers is MedicPlek een eigentijds en makkelijk te gebruiken platform.


Vanaf het moment dat we de samenwerking met MedicPlek zijn aangegaan, blinken zij uit in afstemming en samenwerking met ons als klant (gebruiker). Bij het gehele proces, van eerste ideeën over het platform tot introductie binnen ons bedrijf, zijn zij nauw betrokken geweest. Bij MedicPlek valt op dat zij openstaan voor vragen en feedback vanuit onze organisatie en er bereidheid is om mee te denken over oplossingen voor problemen en wensen. De lijnen met MedicPlek zijn kort. HMCC is daarom zeer tevreden over MedicPlek en zijn mensen.
Erwin Kremers | Projectleider en medewerker communicatie

Net als HMCC alle communicatie op één plek en sneller schakelen met klanten en collega’s?

HMCC gebruikt de MedicPlek Betrokkenheidsmodule. Plan een vrijblijvende demo met één van onze experts of ontdek zelf de voordelen in de rondleiding!

Net als HMCC alle communicatie op één plek en sneller schakelen met klanten en collega’s?

HMCC gebruikt de MedicPlek Betrokkenheidsmodule. Plan een vrijblijvende demo met één van onze experts of ontdek zelf de voordelen in de rondleiding!